Mariesme

en søt symbiose av teknologi og kultur i veven

Domino(s)effekten april 18, 2009

Filed under: Uncategorized — mariesme @ 11:00 am

6a00e552792fa2883301156ea9956b970c-800wiDette er historien om hvordan en ufyselig liten YouTube-film kan skade omdømmet til en av verdens største merkenavn. På svært kort tid.

Domino’s Pizza satset virkelig på de sosiale medier og tilstedeværelse på Internett, med sin egne YouTube kanal, en Twitter konto, og profil både på Facebook og MySpace. Men det nytter ikke å ha slike «vekalkulerte» tilstedeværelser om en liten frekkas av en ansatt filmer seg selv og sine med-kollegaer på en av kjedens restauranter i North Carolina mens de griser med mat som de senere sender ut til intetanenede kunder. Og publiserer snutten for allmennheten. Fysjom! Filmen de ansatte la ut ble sett 500,000 ganger før den ble fjernet fra YouTube men finnes enda  her. Domino’s selv la kjapt ut en egen filmsnutt som svar, men nådde ikke akkurat samme seertall. De ansatte er siktet for å sende ut fysjom-mat og det blir spennende å se hvordan pizzagiganten håndterer saken videre.

Advertisements
 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s